1. Tri dela User Story-ja
Value statement (ko–šta–zašto)
-
Forma: Kao [korisnički tip] želim [funkcionalnost] kako bih [poslovni razlog/korist].
-
“Ko” mora biti jasno definisan korisnik (ne “end user”, već precizno: npr. “istraživački bibliotekar”).
-
“Šta” mora biti opisana funkcionalnost u poslovnim terminima, ne tehnički (npr. “pristupiti nalogu”, a ne “ulogovati se”).
-
“Zašto” je suština – poslovna vrednost, razlog zašto je funkcionalnost potrebna (npr. “proverim obaveštenja”, “dodelim zadatke”).
-
-
Assumptions (pretpostavke)
-
Granice i ograničenja rešenja.
-
Beleže sekundarne koristi, detalje o vrednosti, kontekst.
-
Standardi, arhitekture, uticaji (npr. “pretraga treba da radi kao Google”).
-
Uzimaju u obzir zavisnosti od drugih komponenti i ograničenja.
-
Ne ponavljaju ono što je već u “Definition of Done”.
-
-
Acceptance Criteria (kriterijumi prihvata)
-
Lista test slučajeva/scenarija koje rešenje mora da ispuni.
-
Ne ponavljaju value statement – fokusirani su na testiranje.
-
Obuhvataju primarne use-case-ove, performanse, sigurnost i druge nefunkcionalne zahteve.
-
Što detaljniji, to bolji – uklanja dvosmislenosti.
-
Moraju biti nezavisni od drugih user story-ja.
-
2. Definition of Done – “skriveni četvrti deo”
-
Standardni procesni zahtevi za zatvaranje story-ja (odobrenja, dokumentacija, prototip, integracija, izveštavanje…).
-
Omogućava modularizaciju i osigurava kvalitet i održivost.
👉 Dakle, kompletan User Story = Value Statement + Assumptions + Acceptance Criteria (+ Definition of Done u pozadini).
Comments