GTD (Getting Things Done)


 Da, GTD (Getting Things Done) je metodologija upravljanja zadacima i produktivnošću koju je razvio David Allen. Cilj GTD-a je da ti omogući da oslobodiš mentalni prostor, organizuješ zadatke i efikasno sprovodiš ideje u delo.

Evo osnovnih elemenata GTD-a:


1. Prikupljanje (Capture)

  • Beleži sve što zahteva tvoju pažnju – zadatke, ideje, projekte.

  • Može biti papir, aplikacija (npr. Evernote, Notion), ili digitalna lista.

2. Obrada (Clarify)

  • Odredi šta je svaka stavka:

    • Da li je to zadatak, projekat, ili informacija za kasnije?

    • Da li može odmah da se završi (<2 min), ili zahteva planiranje?

3. Organizacija (Organize)

  • Stavi zadatke na prave liste:

    • Projekti

    • Sledeći koraci

    • Rokovi

    • Čekanje od drugih

4. Pregled (Reflect)

  • Redovno proveravaj liste: dnevno i nedeljno.

  • Prioriteti se mogu menjati, ideje dodavati, završeni zadaci uklanjati.

5. Delovanje (Engage / Do)

  • Sprovodi zadatke prema prioritetu i kontekstu.

  • Fokusiraj se na ono što možeš da uradiš sada i što je najvažnije.


Zašto je GTD moćan:

  • Smanjuje stres jer sve je zapisano, ništa ne moraš da držiš u glavi.

  • Pomaže da se ideje brzo realizuju i da se stalno pravi napredak

Comments