KAKO RADITI PAMETNIJE, MANJE I EFIKASNIJE

 

Ja volim svoj posao. volim da se organizujem, da sagledam posao, podelim ga na manje delove, pravim pauze i da brzo i efikasno uradim bilo koji projekat. 

No nije bilo tako oduvek. bilo je rada po 48 sati, rad nocu, premor, sagorevanje, nedostatak jasnog cilja, preuzimanje vise poslova odjednom , nemogucnost da kazes ne, uvek na uzluzi , u bilo koje doba dana noci, svacije vreme je vaznije do mog i mog rasporeda.  sta ....i nedovoljno placen posao. premor slabo placen posao , gomila poslova, sa svima fina, a prema sebi losa. i bilo je toga dosta.

Moje resenje je dolazilo postepeno. prvo uvesti standrad za crtanje za razmere, za blokove,  za formiranje crteza, stilovi za stampu, podesavnje lejara i debljine pera. Ne volim mehanicke stvari koje se ponavljaju pa koristim druge opcije , tipa excel, programi, dodaci, sve te stvari su u stvari besplatne i dostupne svima. Trazila sam resenja i nasla ih jer sam imala problem gde sam gubila vreme i bila efikasna. Sta radim sporije i sto ne volim, dam drugom ko to radi.

hmmm....

necu da mi je celi dan organizovan oko posla, efkasno radimo 4 do 5 sati i uradimo sve. postoje situacije gde radim vise sa fokusom od 200 %. i to ima svoju vrednost i spremna sam na to. Nije svaki dan.

no sta je bitno , standard, pravljenje procesa, sistem koji radi. kad ne radi pronadjes  novi nacin i strikas dalje.

uradis stvari koje su potrebne i dovoljne i ostvariju cilj. 

pojednostavi sve.

uci stalno ,uci od drugih ljudi , vezbaj, hrani se zdravo, druzi se, uzivaj u zivotu , pronadji hobi u kome uzivas, raduj se i igraj se, osmisli sebi zivot u kom osecas radost i ispunjenost. zaradjuj i vise nego dovoljno. 

Raditi manje, a uraditi više zvuči kao sjajan cilj, jer se radi o efikasnosti i produktivnosti. Evo nekoliko ključnih koncepata kako to postići:

Planiranje i prioritizacija: Pravilno planiranje i prioriteti su osnova efikasnosti. Napravite dnevni ili nedeljni plan rada sa jasno definisanim ciljevima i prioritetima. Fokusirajte se na najvažnije zadatke.

Delegiranje: Naučite kako da delegirate zadatke drugima kada je to moguće. Poverite zadatke onima koji su kompetentni i spremni da ih obave. Ovo će vam osloboditi vreme za važnije stvari.

Automatizacija: Koristite alate i tehnologiju kako biste automatizovali ponavljajuće zadatke. Na primer, koristite softver za upravljanje zadacima, zakazivanje i druge aplikacije koje mogu olakšati vaš posao.

Skraćivanje vremena sastanaka: Sastanci mogu biti velika potrošnja vremena. Pokušajte da skratite sastanke, pridržavajte se dnevnog reda i koristite efikasne metode za rešavanje problema.

Multitasking: Multitasking može biti koristan u nekim situacijama, ali se ne preterujte. Fokusiranje na jedan zadatak može biti mnogo efikasnije od istovremenog obavljanja više zadataka.

Učenje i unapređenje veština: Radite na razvoju svojih veština kako biste bili brži i efikasniji u svom radu. Na primer, učenje brze kucanja ili upotreba prečica na tastaturi može ubrzati vaše svakodnevne zadatke.

Odmor i ravnoteža: Preteran rad može dovesti do iscrpljenosti. Pobrinite se za ravnotežu između posla i privatnog života. Redovni odmor i opuštanje mogu vam pomoći da budete produktivniji tokom radnog vremena.

Praćenje rezultata: Pratite svoj napredak i analizirajte gde trošite najviše vremena. Na osnovu tih informacija, prilagodite svoj pristup kako biste postali efikasniji.

Postavljanje granica: Naučite da postavite granice u vezi sa prihvatanjem dodatnih zadatka i prekovremenim radom. Zdrave radne navike su važne za održavanje dugoročne produktivnosti.

Upotreba tehnika kao što su Pomodoro: Tehnike kao što je Pomodoro metoda mogu vam pomoći da se fokusirate na rad tokom određenih vremenskih intervala, uz redovne pauze.

Raditi manje, a uraditi više zahteva svestrani pristup i promene u radnim navikama. Svako može pronaći svoj put ka većoj efikasnosti na radu, ali ključ je kontinuirano usavršavanje i prilagođavanje načina rada kako biste postigli najbolje rezultate.





Comments