Komunikacija kroz promenu – ključne ideje


 

Komunikacija kroz promenu – ključne ideje

  1. 360° komunikacija

    • Promena zahteva komunikaciju u oba smera: top-down i bottom-up.

    • Lideri treba da jasno objasne promenu, dok zaposleni treba da osećaju da mogu postavljati pitanja i tražiti informacije.

  2. Četiri pitanja za jasnu komunikaciju (po Dr. Elsbeth Johnson)

    1. Zašto je promena potrebna i zašto sada?

      • Koji faktori su doveli do odluke?

      • Zašto trenutni način rada više ne funkcioniše?

    2. Koji je puni obim promene?

      • Velika ili mala promena?

      • Jednokratna ili fazna promena?

    3. Šta bi trebalo da se poboljša i kako merimo uspeh?

      • Koji su ključni metrički pokazatelji?

    4. Kako se nova promena povezuje sa prethodnim strategijama?

      • Omogućava kontekst i predviđanje uticaja na budućnost.

  3. Ponoviti i ojačati komunikaciju

    • Jednom rečeno ne znači da je poruka shvaćena ili prihvaćena.

    • Koristiti više kanala: sastanci, email, Slack, itd.

  4. Primena za pojedince

    • Postavljaj ista pitanja svojim liderima da bi razumeo/la promenu i njen uticaj.

    • Traži ažuriranja i informacije kako bi mogao/la da reaguješ i doprineseš.


Zaključak: Komunikacija je neophodna za uspešno upravljanje promenom. Ova četiri pitanja pomažu da se obezbedi jasnoća i razumevanje, bilo da vodiš promenu ili želiš da je razumeš.

Comments