Komunikacija kroz promenu – ključne ideje
- 
360° komunikacija - 
Promena zahteva komunikaciju u oba smera: top-down i bottom-up. 
- 
Lideri treba da jasno objasne promenu, dok zaposleni treba da osećaju da mogu postavljati pitanja i tražiti informacije. 
 
- 
- 
Četiri pitanja za jasnu komunikaciju (po Dr. Elsbeth Johnson) - 
Zašto je promena potrebna i zašto sada? - 
Koji faktori su doveli do odluke? 
- 
Zašto trenutni način rada više ne funkcioniše? 
 
- 
- 
Koji je puni obim promene? - 
Velika ili mala promena? 
- 
Jednokratna ili fazna promena? 
 
- 
- 
Šta bi trebalo da se poboljša i kako merimo uspeh? - 
Koji su ključni metrički pokazatelji? 
 
- 
- 
Kako se nova promena povezuje sa prethodnim strategijama? - 
Omogućava kontekst i predviđanje uticaja na budućnost. 
 
- 
 
- 
- 
Ponoviti i ojačati komunikaciju - 
Jednom rečeno ne znači da je poruka shvaćena ili prihvaćena. 
- 
Koristiti više kanala: sastanci, email, Slack, itd. 
 
- 
- 
Primena za pojedince - 
Postavljaj ista pitanja svojim liderima da bi razumeo/la promenu i njen uticaj. 
- 
Traži ažuriranja i informacije kako bi mogao/la da reaguješ i doprineseš. 
 
- 
Zaključak: Komunikacija je neophodna za uspešno upravljanje promenom. Ova četiri pitanja pomažu da se obezbedi jasnoća i razumevanje, bilo da vodiš promenu ili želiš da je razumeš.

Comments