Menadzment luksuznih hotela

Sta je luksuz?

Luksuz je strast prema izvrsnosti. 


Prelepi dela koja inspirisu na mnoga divna osecanja.
LUksuz inspirise sociajlnu satisfakciju, i stvara elitu i obicne ljude.
Luj XIV je naprvio Versaj i postavio temelj za luksuz kao stil zivota.
Moderni luksuz je nastao u Evropi 60-70tih godina. Pre toga luksuz je bio deo zatvorenih krugova. To se 70-tih godina menja i ljudi zele da imaju luksuz i u svome domu, da putuju, da odsedaju u boljim hotelima, da koriste luksuzne stvari i usluge.Korisnici su poceli sami da zahtevaju svoj nivo luksuza. Kulturne razlike su stvorile nove potrebe za luksuzom kroz inovacije . Imamo 200 godina razvoja luksuza , industrijske revolucije, novih transportnih sredstava, putovanjima.
i druga stvar koja se razvila je trgovina , stvaranje brendova. Novi luksuzni hoteli se stvaraju u Aziji gde dolaze turisti iz celog sveta. Tako se stvorila industrija luksuza. 
Danasnj i biznis luksuza je veoma razvijen, marketing, brendiranje..Luksuzni predmeti su pre svega predmeti izuzetnog kvaliteta, estetika je jako vazna, cene su visoke, luksuz je skup, i redak, ono sto mozes imati svaki dan , gubi svoju vrednost. 

Jedinstvenost luksuza

sta znaci jedinstvenost - to znaci da se nudi nesto drugacije, sto ne moze da se poredi ni sa cim, jedinstveni ukus koji te cini sretnim. 
Za hotele je vazno da mogu privuci i lokalno stanovnista

Strategije brendiranja
  • sta predstavlja brend
  • sta razlikuje brendovem kako formirati licnost brenda
  • kako vrednosti uticu na pozicioniranje brend
  • razliciti pristupi pozicioniranju brenda
  • kako ukljuciti emocije za izgradnju brenda
Sta utice na stvaranje brand DNK, specificni aspekt trzista, segment trzista, treba pocti od korisnika, od njihovih prioriteta, vrednosti koje traze i uveraenja , njihovih zelja, i toga sta prvo traze i sta prvi vide , cuju, osete, potreba u stvari. Brand se stvara prema korisniku, ciljanom korisniku, pa se oko toga stvara brend hotela. Tesko je imati brend koji zadovoljava zelje i potrebe svih korisnika, i ako bi to uradili propali bi. 
Sta je to sto cini dobar brend - pre svega vrednosti koje nudi, a to su privatnost, opustena atmosfera, i eksluzivnost, ili mogucnost kontakta sa prirodom...

Sta cini dobar brend - pre svega vrednosti koje nudi, a to mogu biti privatnost, opustena atmosfera, i eksluzivnost. Posebna korist i dodatna vrednost odredjivace i cenu  usluge.
Identitet - jasan identitet, sta predstavalja taj i taj brend za korisnike, to sto predstavlja brend predstavlja  vrednost koju nudi i koju predstavlja.

Glavni koncept brenda

  1. vrednosti brenda, identitet  brenda
  2. core value brenda  koje ga predstvaljaju , kako komunicira--to daje glavne principe
  3. inovacije, green, cuva okolinu, polita zaposljavanja i brige o zaposlenima
Identitet - licnost hotela predstavlja dusu i srce hotela. 
Licnost brenda , svaki hotel stvara svoju licnost identitet. 
Postoje cinjenjice kao broj soba, bazen, ....pogled no na vise nivou potrebno je definisati dozivljaj, osecanja koje nude. Sta korisnici zele, npr. nudimo privatnu lokaciju, kada dodjete ovde videcete da je ovo veoma uzbudljivo mesto, sarmantnu uslugu, veoma brzinu organizaciju, - ja zelim ici u taj hotel. to sam dobrodosao, cilj je da klijenti dodju i da opet doju i budu lojalni tom brendu, i da svima govore da su se odlicno proveli, i preporucuju ga svima.
Identitet brenda treba da bude jasan kako korisnicima, tako drugim konkurentima, saradnicima, i dobavljacima, i zaposlenima koje treba da usvoje i predstavljaju vrednosti i identitet brenda,  brend u medijima - treba da bude jasno sta taj brend predstavlja.
Kako to da uradimo?  stvoriti jasnu sliku brenda, 

Pozicioniranje brenda

Pocinjevo o vrednosti koje brenda zastupa, treba da budu jasne, jana slika brenda, svima, i to je vodece upustvo,  principi , treba da budu transparentni, svima razumljivi, i korisnicima, i saradnicima, i osoblju, i dobavljacima, i medijima. Treba da budu kredibilni, realni i da su ostvarivi , treba da bude jasno sta se radi i kako, da ce ispuniti ocekivanja i obecanja, koje daju, dali imaju procedure, standarde, strategije, mora se imati fokus na ono sto zele biti, i jasan ravac i smer kako to da ostvare, i po cemu se razlikuju od konkurencije.

Kako pozicionirati brend
Strategija pozicioniranja brenda mora se oslanjati na vrednosti i identitet brenda, sta to predstavlja na trsistu i sta to zapravo znaci, predstavlja proces, gde smo sad i gde zelimo biti, to je istovremeno i proces i strategija , da se postavimo na trzistu tamo gde zelimo biti, i sta predstavljamo. Znaci kako odluciti sta cemo predstavljati u umu korisnika, treba uraditi analize, unutrasnje i spoljasnje, spoljasnje analize znaci da treba da razumemo potrebe korisnika, razumevanje segmenta trzista, drugih segmenta trzista, velicinu segmenta trzista, i nase ciljno trziste, i analizu konkurencije, i po cemu se to mi razlikujemo od konkurecije, iz toga se radja kakv benfit mi nudimo , dodatnu vrednost, na trzistu . Interna analiza podrazumeva    analizu toga kakvi su nam kapaciteti, sposobnosti, vestine, i prema kom segmentu trzista zelimo da se usmerimo. Na osnovu pozicije okoju izaberemo i cilnog tzista, i nasih sposobnosti mi dizajniramo marketing plan, program, operativne strategije, od pozicije koju zelimo da ostvarimo na trzistu, odlucujemo o ceni, promotivnim aktivnostima, i paketu koji nudimo, da bi imali poziciju koju zelimo. 

Pristupi pozicioniranja:
kakao da ostvarimo poziciju na trzistu i u umu korisnika. Tu postoje kategorije
  1. cena, koliko to kosta, jeftiniji proizvod i usluga, uporedi cene na trzistu i stvai neku srednju cenu, za pocetak, 
  2. fizicko okruzenje - obim, okruzenje, prostor, uposljavanje lokalnog prozivodjaca, specificne grupe, fizicko okruzenje, upotreba tehnologije, usluga , specificno, razlicito od konkurencije, koriste osobu brend , osoblje, drugacije radimo....lokacija , eksluzivnost lokacije, 
  3. potrebe korisnika koje zelimo da zadovoljimo, problem koji zelimo da resimo, koju dodatnu vrednost dajemo i kakvu korist mogu da imaju korisnici. Dali postujemo privatnost , korisnika, poverljivost, da li postujemo prestiz, status, produktivnost, koliko je nase radno vreme, za koliko cemo to uraditi, koji lifstyle podrzavaju korisnici, specijalni dogadjaji, kao seminari, konferencije, sajam, ...koje kategorije ljudi zelimo da privucemo, da li imas profil klijenta, to nije samo demografski, to je sad vise po ambiciji, ako zelimo da budemo uspesni. 
Gradjenje brenda  - Od funkcije do osecanja

Poceli smo od dnk brenda, vrednosti , imamo brend pozicioniranje, sad treba da kreiramo brend iskustvo.  Zapravo sve to sto radimo je da kreiramo iskustvo. - treba da kreiramo i izgradimo emotivnu vezu sa klijentima. Kako kreirati izuzetno iskustvo, kroz emotivne benefite, koju doadatnu vrednost kreiras, kakvu korist dobijas kroz emotivno iskustvo. Osecaj pripadanja, porodicni odnos, osecaj da su postovani i podzani, da su vazni, i to se radi preko ljudi , kroz mendzment, preko svakog kontakta.

Koja je nasa brend prica - treba da imamo pricu, koju pricamo, koja stvara emotivu povezanost sa klijentima, nekada su se prodavali benefiti, dodatana vrednost , no danas to vise nije dovoljno, to sve sada u funkcionalne, tehnicke karakteristike, i to sve mora da bude dobro, benefiti moraju da budu i funkcionalni i emotivni. Pravi prestiz se ostvaruje sa osobljem, kroz emotivnu interakciju, kako s eoni prema meni ophode, da li me postuju, dali brinu o mojim potrebama, kakva je licna interakcija, moment kontakta je ono sto je posebno. emotivni benefiti su ono sto treba stalno razvijati, i na tome se satoji dobra usluga i lojalnost, ukratko klijet treba da nam veruje, da veruje u nas.

Budi  brend
Svaki zaposlen teba da bude vlasnik, i predstavnik brenda. Kod zaposljavanja je jako vazno da se usvoje vrednosti i ppnasanja koje brend reprezentuje, menadzeri, klijenti i zaposleni. Spoljna komunikacija je kad menadzment komunicira sa medijima, sa klijentima, mi im kazemo ko smo mi i sta im nudimo, nudimo , prestiz, vrednosti,... Interni brending je kad nasi zaposleni predstavljaju nase vrednosti i standarde, i kroz direkni kontakt sa klijentima, predstavljaju nas brend. vazan je interni odnos izmedju zaposlenih.
Brand kampanja - zaposleni morju da razumeju brend, njegove vrednosti, i da znaju da ispricaju brend pricu.  Kroz svaku vrstu komunikacije treba da se predstavi brend, i njegove vrednosti i prica, kroz logo , komlikovan logo i jednostavan logo govore razlicite stvari, bitan je i sajt, komunikacija on i off line mora biti pazljivo osmisljena,  kao i socijalne mreze, i da ne bude razlicita od face to face komunikacije.