Usklađivanje i ogledanje: Šta sve možete pratiti kod klijenta


 

Usklađivanje i ogledanje: Šta sve možete pratiti kod klijenta

U prethodnoj lekciji smo govorili o tehnikama usklađivanja i ogledanja i kako možete nesvesno ili suptilno izgraditi dobar odnos sa klijentom prateći njegovu fiziologiju.

Sada ćemo pogledati konkretnu listu stvari koje možete pratiti i uskladiti kako biste izgradili rapport, kao i trikove koji će vam pomoći da se lakše setite svega.


1. Disanje

Jedna od najkorisnijih veština koju možete razviti je pratiti disanje klijenta.

  • Obratite pažnju na disanje iz periferne vizije dok razgovarate.

  • Kada uočite kako osoba diše, možete uskladiti svoje disanje sa njom: kada klijent udahne – i vi udahnite; kada izdahne – i vi izdahnite.

  • Ljudi najčešće izdahnu dok govore, što je odlična prilika da počnete sa usklađivanjem.

  • Obratite pažnju i na stil disanja – da li je plitko, u grudima, ili duboko, dijafragmalno disanje – i prilagodite svoje disanje tome.


2. Fizički pokreti i gestovi

Oko 55% komunikacije odvija se kroz fiziologiju. To znači da osoba sa kojom razgovarate koristi ruke, pokrete tela i izraze lica.

  • Ruke i gestovi: Ako je osoba animirana dok govori, možete suptilno uskladiti svoje pokrete.

  • Facijalne ekspresije: Primetite osmehe, podizanje obrva ili naglašavanje reči mimikom.


3. Jezik i fraze

  • Buzzword-i i fraze: U poslovnom okruženju često se koriste izrazi poput „ballpark“, „raincheck“, „touching base“ ili sportske metafore. Kopiranjem ovih izraza nesvesno signalizirate: „Mi smo slični“.

  • Tag pitanja i uvodni izrazi: Primere čine rečenice poput „Do you know what I mean?“ ili „Well, in my opinion…“. Usklađivanje ovih izraza pomaže u izgradnji rapporta.

  • Predikati i senzorna uputstva: Obratite pažnju na to da li klijent preferira vizualne, auditivne ili kinestetičke opise i prilagodite svoj jezik.


4. Chunk size i stil komunikacije

Ljudi imaju različite načine obrade informacija: neki vole velike, celovite slike (big picture), dok drugi vole detalje.

  • Chunk size označava veličinu „komada informacija“ koje osoba koristi u komunikaciji.

  • Pratite i prilagodite se ovom stilu da biste se bolje povezali.


5. Glas i intonacija

Glas čini oko 38% komunikacije:

  • Uskladite jačinu glasa, brzinu govora, kvalitet i ton, ritam i visinu tona.


Šta dalje? Pacing i leading

Kada ste uspostavili rapport, sledeći korak je pacing i leading – tehnika kojom možete uticati, ubediti ili informisati klijenta dok održavate dobar odnos.

U narednim lekcijama ćemo proći kroz:

  • Indikatore rapporta – kako prepoznati da ste ga izgradili ili prekinuli.

  • Prvi susret sa klijentom – kako odmah uspostaviti dobar odnos.

Comments