Povećanje celovitosti klijenta

Povećanje celovitosti klijenta kroz NLP

Suština

Kada klijent ima unutrašnje konflikte ili samonametnuta ograničavajuća uverenja, on/ona:

  • ne funkcioniše optimalno,

  • nije u skladu sa svojim prirodnim potencijalom,

  • ne kreće se ka životu iz snova,

  • ne privlači obilje, uspeh i sreću koji su mu/njoj na dohvat ruke.

Unutrašnji konflikti nisu “pogrešni” – oni su prirodan deo ljudskog iskustva.


Kako unutrašnji konflikti utiču

  • Samonametnuta ograničenja “apsorbuju energiju” i često postaju glavni problem koji klijent vidi.

  • Mogu postati sveprisutni i kontrolisati negativna emocionalna stanja: umor, lenjost, demotivisanost.

  • Čak i motivisani klijenti mogu biti neusklađeni (incongruentni): njihova fiziologija, unutrašnje reprezentacije, uverenja i vrednosti nisu u skladu sa punim potencijalom.


Tipični primeri konflikta

  • Klijent kaže:

    • “Deo mene misli ovo, a deo mene misli ono.”

    • “Ne znam šta da radim – jedan deo mene želi da krene ovim putem, a drugi misli da ne treba.”

  • Ovo je normalno, ali može biti frustrirajuće ako se “delovi” ne integrišu.


Rešenje: Integracija delova (Parts Integration)

  • Cilj: uskladiti različite unutrašnje delove da dele zajedničku svrhu.

  • Kada su svi delovi integrisani:

    • ponašanje i unutrašnje reprezentacije rade u skladu sa svrhom,

    • klijent ulazi u flow stanje,

    • postizanje ciljeva postaje lakše i prirodnije.


Ključne tačke za rad sa klijentom

  1. Prepoznati sve delove i konflikte koji ometaju delovanje.

  2. Osigurati da cilj ili svrha klijenta bude jasno definisana, bogata senzornim detaljima i emocionalno inspirativna.

  3. Primena delova integracije kako bi se postigla celovitost i harmonija unutar klijenta.

  4. Kada je celovitost postignuta, klijent se oseća motivisano i sposobno da deluje ka svojim velikim i malim ciljevima.

 

Comments