Povećanje celovitosti klijenta kroz NLP
Suština
Kada klijent ima unutrašnje konflikte ili samonametnuta ograničavajuća uverenja, on/ona:
-
ne funkcioniše optimalno,
-
nije u skladu sa svojim prirodnim potencijalom,
-
ne kreće se ka životu iz snova,
-
ne privlači obilje, uspeh i sreću koji su mu/njoj na dohvat ruke.
Unutrašnji konflikti nisu “pogrešni” – oni su prirodan deo ljudskog iskustva.
Kako unutrašnji konflikti utiču
-
Samonametnuta ograničenja “apsorbuju energiju” i često postaju glavni problem koji klijent vidi.
-
Mogu postati sveprisutni i kontrolisati negativna emocionalna stanja: umor, lenjost, demotivisanost.
-
Čak i motivisani klijenti mogu biti neusklađeni (incongruentni): njihova fiziologija, unutrašnje reprezentacije, uverenja i vrednosti nisu u skladu sa punim potencijalom.
Tipični primeri konflikta
-
Klijent kaže:
-
“Deo mene misli ovo, a deo mene misli ono.”
-
“Ne znam šta da radim – jedan deo mene želi da krene ovim putem, a drugi misli da ne treba.”
-
-
Ovo je normalno, ali može biti frustrirajuće ako se “delovi” ne integrišu.
Rešenje: Integracija delova (Parts Integration)
-
Cilj: uskladiti različite unutrašnje delove da dele zajedničku svrhu.
-
Kada su svi delovi integrisani:
-
ponašanje i unutrašnje reprezentacije rade u skladu sa svrhom,
-
klijent ulazi u flow stanje,
-
postizanje ciljeva postaje lakše i prirodnije.
-
Ključne tačke za rad sa klijentom
-
Prepoznati sve delove i konflikte koji ometaju delovanje.
-
Osigurati da cilj ili svrha klijenta bude jasno definisana, bogata senzornim detaljima i emocionalno inspirativna.
-
Primena delova integracije kako bi se postigla celovitost i harmonija unutar klijenta.
-
Kada je celovitost postignuta, klijent se oseća motivisano i sposobno da deluje ka svojim velikim i malim ciljevima.
Comments