Kako postaviti realistične ciljeve
U svetu ličnog razvoja često se čuje mantra: “Sve je moguće”. Iako je ovo inspirativno, postoji važna razlika između mogućeg i realnog. Ako zanemarite ovu razliku, verovatno ćete se iscrpljivati pokušavajući da motivišete sebe za ciljeve koji nisu verovatni.
Primer sa golfom
Zamislimo sledeće: imate cilj da postanete šampion u golfu za kategoriju do 50 godina.
-
Ako nikada niste ozbiljno igrali golf, postati šampion ove godine je moguć, ali nije realno – verovatnoća je mala.
-
Ako planirate da se spremite u narednih 10 godina, možda ćete naučiti veštine, ali do tada biste mogli biti previše stari za kategoriju.
Zaključak: cilj može biti moguć, ali realnost vaših okolnosti i vremena određuje koliko je ostvariv.
Metafora sa trkom konja
Razmišljajte o svojim ciljevima kao o konjima na trci:
-
Favorit – sigurno će završiti, ali donosi mali ili nikakav povrat.
-
Dugometni favorit – male šanse, veliki povrat, ali verovatno neće stići do kraja.
-
Kontender – dobar balans između verovatnoće uspeha i vrednog povrata.
Idealno, vaš cilj treba da bude kontender – dovoljno izazovan da donese pravi rezultat ako se ostvari, ali realno ostvariv.
Saveti za realistične ciljeve
-
Procenite svoje veštine, resurse i vreme.
-
Razlikujte između mogućeg, verovatnog i realnog.
-
Cilj treba da bude izazovan, ali ne nemoguć – da motiviše, a ne obeshrabri.
Metafora sa trkom konja
Razmišljajte o svojim ciljevima kao o konjima na trci:
-
Favorit – sigurno će završiti, ali donosi mali ili nikakav povrat.
-
Dugometni favorit – male šanse, veliki povrat, ali verovatno neće stići do kraja.
-
Kontender – dobar balans između verovatnoće uspeha i vrednog povrata.
Idealno, vaš cilj treba da bude kontender – dovoljno izazovan da donese pravi rezultat ako se ostvari, ali realno ostvariv.
Saveti za realistične ciljeve
-
Procenite svoje veštine, resurse i vreme.
-
Razlikujte između mogućeg, verovatnog i realnog.
-
Cilj treba da bude izazovan, ali ne nemoguć – da motiviše, a ne obeshrabri.
Ako želiš, mogu da napravim i kraću verziju za društvene mreže, sa jasnim vizuelnim primerima i metaforom trke konja, koja odmah privlači pažnju i motiviše na akciju.
Comments