Kako postaviti realistične ciljeve


 

Kako postaviti realistične ciljeve

U svetu ličnog razvoja često se čuje mantra: “Sve je moguće”. Iako je ovo inspirativno, postoji važna razlika između mogućeg i realnog. Ako zanemarite ovu razliku, verovatno ćete se iscrpljivati pokušavajući da motivišete sebe za ciljeve koji nisu verovatni.


Primer sa golfom

Zamislimo sledeće: imate cilj da postanete šampion u golfu za kategoriju do 50 godina.

  • Ako nikada niste ozbiljno igrali golf, postati šampion ove godine je moguć, ali nije realno – verovatnoća je mala.

  • Ako planirate da se spremite u narednih 10 godina, možda ćete naučiti veštine, ali do tada biste mogli biti previše stari za kategoriju.

Zaključak: cilj može biti moguć, ali realnost vaših okolnosti i vremena određuje koliko je ostvariv.


Metafora sa trkom konja

Razmišljajte o svojim ciljevima kao o konjima na trci:

  1. Favorit – sigurno će završiti, ali donosi mali ili nikakav povrat.

  2. Dugometni favorit – male šanse, veliki povrat, ali verovatno neće stići do kraja.

  3. Kontender – dobar balans između verovatnoće uspeha i vrednog povrata.

Idealno, vaš cilj treba da bude kontender – dovoljno izazovan da donese pravi rezultat ako se ostvari, ali realno ostvariv.


Saveti za realistične ciljeve

  • Procenite svoje veštine, resurse i vreme.

  • Razlikujte između mogućeg, verovatnog i realnog.

  • Cilj treba da bude izazovan, ali ne nemoguć – da motiviše, a ne obeshrabri.

Metafora sa trkom konja

Razmišljajte o svojim ciljevima kao o konjima na trci:

  1. Favorit – sigurno će završiti, ali donosi mali ili nikakav povrat.

  2. Dugometni favorit – male šanse, veliki povrat, ali verovatno neće stići do kraja.

  3. Kontender – dobar balans između verovatnoće uspeha i vrednog povrata.

Idealno, vaš cilj treba da bude kontender – dovoljno izazovan da donese pravi rezultat ako se ostvari, ali realno ostvariv.


Saveti za realistične ciljeve

  • Procenite svoje veštine, resurse i vreme.

  • Razlikujte između mogućeg, verovatnog i realnog.

  • Cilj treba da bude izazovan, ali ne nemoguć – da motiviše, a ne obeshrabri.


Ako želiš, mogu da napravim i kraću verziju za društvene mreže, sa jasnim vizuelnim primerima i metaforom trke konja, koja odmah privlači pažnju i motiviše na akciju.

Comments