Indikatori uspešne komunikacije


 

Kako prepoznati da ste izgradili dobar rapport: Indikatori uspešne komunikacije

U prethodnoj lekciji smo govorili o tome kako možete voditi klijenta da biste uticali, ubedili i bolje komunicirali sa njim. Sada znate kako da izgradite rapport i nadam se da ste vežbali usklađivanje i ogledanje, tako da sagovornik nesvesno oseća da vas poznaje i da delite zajednički temelj.

Ali kako zapravo znati da ste uspešno izgradili rapport? Koji su indikatori i kako ih prepoznati?


1. Fenomen vođenja (Leading)

Kao što smo ranije objasnili, leading je sposobnost da subtilno promenite svoju fiziologiju, a da klijent to prati.

  • Ako možete lako voditi klijenta kroz sitne promene u položaju tela ili gestovima, to je znak dubokog rapporta.

  • Ovo je posebno korisno u terapijskom radu, ali i u prodaji – povećava šanse za uspešan ishod.


2. Intuitivni osećaj povezanosti

  • To je ona „topla, prijatna“ osećaj u stomaku kada ste zaista povezani sa nekim.

  • Verovatno ste ga već doživeli – kada kažete „kliknuli smo“ ili „kao da se znamo godinama“.

  • Ovaj osećaj je snažan znak da ste ušli u dubok rapport.


3. Promene u klijentovoj fiziologiji

  • Na primer, promena boje kože može signalizirati novu unutrašnju reprezentaciju i promenu stanja.

  • Naravno, ne možete tačno znati da li je promena pozitivna ili negativna, pa uvek gledajte kombinaciju pokazatelja, a ne samo jedan znak.


4. Iluzija poznanstva

  • Klijent može pomisliti da ste se već sreli ranije i pokušati da se seti tog susreta.

  • Ovo je odličan pokazatelj da ste izgradili dubok rapport – ljudi često podsvesno povezuju osećaj poznanstva sa prijatnim iskustvom komunikacije.


5. Zajednički interesi

  • Ako znate nešto o interesovanjima klijenta – na primer sport ili hobije – upotrebite to na početku razgovora.

  • Zajednički interes može odmah ubrzati proces izgradnje rapporta.

  • Primer: čak i ljudi potpuno različitih pozadina mogu se povezati kroz zajedničku strast – poput Hells Angels vozača i menadžera razgovarajući o Harley-Davidson motociklima.


Šta dalje?

U narednim lekcijama ćemo:

  1. Proći kroz primer usklađivanja sa klijentom i analizirati ga korak po korak.

  2. Upoznati fenomen crossover mirroring, koji je fantastičan alat za suptilno usklađivanje.

  3. Odgovoriti na često postavljano pitanje: Kako izgraditi rapport kada ne možete videti klijenta, npr. preko telefona?

Comments