Kako prepoznati da ste izgradili dobar rapport: Indikatori uspešne komunikacije
U prethodnoj lekciji smo govorili o tome kako možete voditi klijenta da biste uticali, ubedili i bolje komunicirali sa njim. Sada znate kako da izgradite rapport i nadam se da ste vežbali usklađivanje i ogledanje, tako da sagovornik nesvesno oseća da vas poznaje i da delite zajednički temelj.
Ali kako zapravo znati da ste uspešno izgradili rapport? Koji su indikatori i kako ih prepoznati?
1. Fenomen vođenja (Leading)
Kao što smo ranije objasnili, leading je sposobnost da subtilno promenite svoju fiziologiju, a da klijent to prati.
-
Ako možete lako voditi klijenta kroz sitne promene u položaju tela ili gestovima, to je znak dubokog rapporta.
-
Ovo je posebno korisno u terapijskom radu, ali i u prodaji – povećava šanse za uspešan ishod.
2. Intuitivni osećaj povezanosti
-
To je ona „topla, prijatna“ osećaj u stomaku kada ste zaista povezani sa nekim.
-
Verovatno ste ga već doživeli – kada kažete „kliknuli smo“ ili „kao da se znamo godinama“.
-
Ovaj osećaj je snažan znak da ste ušli u dubok rapport.
3. Promene u klijentovoj fiziologiji
-
Na primer, promena boje kože može signalizirati novu unutrašnju reprezentaciju i promenu stanja.
-
Naravno, ne možete tačno znati da li je promena pozitivna ili negativna, pa uvek gledajte kombinaciju pokazatelja, a ne samo jedan znak.
4. Iluzija poznanstva
-
Klijent može pomisliti da ste se već sreli ranije i pokušati da se seti tog susreta.
-
Ovo je odličan pokazatelj da ste izgradili dubok rapport – ljudi često podsvesno povezuju osećaj poznanstva sa prijatnim iskustvom komunikacije.
5. Zajednički interesi
-
Ako znate nešto o interesovanjima klijenta – na primer sport ili hobije – upotrebite to na početku razgovora.
-
Zajednički interes može odmah ubrzati proces izgradnje rapporta.
-
Primer: čak i ljudi potpuno različitih pozadina mogu se povezati kroz zajedničku strast – poput Hells Angels vozača i menadžera razgovarajući o Harley-Davidson motociklima.
Šta dalje?
U narednim lekcijama ćemo:
-
Proći kroz primer usklađivanja sa klijentom i analizirati ga korak po korak.
-
Upoznati fenomen crossover mirroring, koji je fantastičan alat za suptilno usklađivanje.
-
Odgovoriti na često postavljano pitanje: Kako izgraditi rapport kada ne možete videti klijenta, npr. preko telefona?
Comments