Cilj mora biti kongruentan


 

Ključ: Cilj mora biti kongruentan (Congruency)

Osnovna ideja

  • Cilj ili ishod koji želite mora biti usklađen sa celim vašim sistemom: mislima, emocijama i fiziologijom.

  • Kada postoji nesklad između onoga što govorite i kako se ponašate ili osećate, to je znak inkongruencije.

Kako prepoznati kongruenciju

  1. Fiziologija i govor:

    • Obratite pažnju da li vaše telo (držanje, gestikulacija, ton glasa) podržava ono što verbalno izražavate.

  2. Osjećaji i želje:

    • Zapitajte se: „Šta će mi postizanje ovog cilja doneti?“

    • Ako osećate nesklad ili nelagodu dok razmišljate o cilju, postoji potencijalni unutrašnji konflikt ili ograničavajuće verovanje.

  3. Ograničavajuća verovanja:

    • Često inkongruencija dolazi iz unutrašnjih blokada ili verovanja koja sabotiraju vaše ciljeve.

    • Pre nego što krenete sa planom, najbolje je da ih identifikujete i obradite.

Praktična primena za rad sa klijentima

  • Kao praktičar ili trener, koristite intuiciju i čula da procenite kongruenciju:

    • Da li fiziologija klijenta odgovara onome što govori?

    • Ako ne, tu može postojati blokada ili konflikt koji treba istražiti.

  • Možete predložiti male prilagodbe cilja kako bi bolje odgovarao unutrašnjem sistemu klijenta, ali krajnja odluka je uvek na klijentu.

Zašto je ovo važno

  • Kada je cilj kongruentan:

    • Akcija postaje lakša i prirodnija.

    • Motivacija i energija za ostvarenje cilja se povećavaju.

    • Smanjuje se unutrašnja otpornost i konflikti.

Šta znači?

Ovaj ključ se odnosi na postavljanje jasnih, merljivih znakova i dokaza koji pokazuju da napredujete ka svom cilju ili da ste ga već ostvarili. Drugim rečima, kako ćete znati da ste postigli cilj?


Praktični koraci:

  1. Identifikujte dokaze:

    • Pitajte sebe: “Kako ću znati da sam postigao/la cilj?”

    • Zapišite sve znakove koji potvrđuju postignuće – konkretne događaje, rezultate, osećaje ili promene u okolini.

  2. Vratite se u trenutak uspeha:

    • Zamislite sebe u trenutku kada ste upravo ostvarili cilj.

    • Posmatrajte kroz sopstvene oči.

    • Osetite sve senzacije: šta vidite, čujete, mirisate, osećate.

  3. Pratite „signpostove“:

    • Kao na putovanju, postavite prepoznatljive „orijentire“ na putu ka cilju.

    • Ovi znakovi vam pomažu da proverite da li ste na pravom putu i motivišu vas da nastavite dalje.

  4. Koristite ovo za sebe ili klijente:

    • Kada radite s klijentom, kroz pitanja ih usmerite da identifikuju sopstvene dokaze.

    • Time ne samo da potvrđuju svoj napredak, već i kreiraju mentalnu sliku koju njihovo nesvesno želi da postigne.


Zašto je ovo važno:

  • Jasni dokazi jačaju osećaj kontrole i postignuća.

  • Mentalna slika uspeha pokreće nesvesni rad ka cilju.

  • Pomaže da se identifikuju problemi ili odstupanja u toku puta i prilagode strategije.

Comments