hyper shifting – kako promeniti perspektivu, kreirati nove mentalne modele i sagledati svet iz tuđeg ugla.
Takođe smo obradili hyper learning – kako postati samostalni učenik i razvijati kreativnost na sistematičan način.
U ovoj sesiji ćemo govoriti o hyperlinkingu.
-
Simbol hyperlinka je simbol mreže (web), i simbolizuje sve te veze i mreže među idejama.
Postoje tri važna aspekta hyperlinkinga:
-
Pravljenje veza između naizgled nepovezanih stvari
-
Kao na internetu, hyperlink te vodi na sadržaj koji je povezan sa onim što čitaš, ali može biti u potpuno drugačijem kontekstu.
-
Kada naučiš da povezuješ dve na prvi pogled nepovezane ideje, možeš dobiti nove uvide i rešenja.
-
-
Prihvatanje tehnologije
-
Živimo u dobu gde je tehnologija svuda oko nas.
-
Neki ljudi i dalje odbijaju tehnologiju ili se ne osećaju komforno sa njom.
-
Primer: deca brzo istražuju računare i pritiskaju dugmad, dok odrasli često brinu šta će se desiti.
-
Cilj je vratiti se u stanje gde se možeš igrati, eksperimentisati i istraživati tehnologiju bez straha.
-
-
Razvijanje "hakerskog" mentaliteta
-
To znači postavljati pitanja: Šta je iza ove platforme? Kako ovo funkcioniše?
-
Nije važno da li si programer ili ne, već da stalno učiš nove veštine u tehnološkom prostoru.
-
Bitno je ne misliti o sebi samo kao o nekome ko voli ili ne voli tehnologiju, već razvijati ovu veštinu.
-
Praktična poenta:
-
Kako da postaneš efikasniji u korišćenju tehnologije?
-
Kako da istražuješ i eksperimentišeš sa novim alatima na način kao mala deca – radoznalo i igrački.
Treći aspekt hyperlinkinga je razumevanje mreža.
-
Svi smo deo različitih mreža:
-
Profesionalnih (radno mesto)
-
Poslovnih (kompanije, industrije)
-
Društvenih (prijatelji, porodica, online zajednice)
-
-
Ako razumemo kojoj mreži pripadamo i kako da iskoristimo postojeće mreže, možemo postati mnogo efikasniji:
-
Lakše pronalazimo ideje
-
Lakše pronalazimo ljude za razmenu ideja i saradnju
-
Prvi korak je definisati svoju ličnu mrežu.
Primer autora:
-
Ima LinkedIn profil
-
Facebook profil
-
Twitter
-
Google Plus
-
Stranicu posvećenu hyper thinking-u
-
Cilj je da se pridružiš ovim kanalima i kreiraš sopstveni profil – samo da stekneš prvo iskustvo.
-
Nije bitno koliko često ih koristiš; ovo ne znači da se obavezuješ na nešto trajno.
-
Ovo je proces učenja.
Pridruži se mrežama – kurs ima zajednicu ljudi koji prate isti kurs i deo su tima.
-
Postoje različiti kanali na koje se možeš pridružiti.
-
Šta da radiš u tim mrežama:
-
Podeli nešto zanimljivo što si naučio/la iz kursa
-
Postavi pitanje
-
Daj neki predlog ili ideju
-
Podeli svoja zapažanja ili korisne resurse
-
Cilj: da postaneš aktivan deo online zajednice, razmenjuješ ideje i učiš kroz interakciju s drugim članovima.
Comments