hyperlink

 

hyper shifting – kako promeniti perspektivu, kreirati nove mentalne modele i sagledati svet iz tuđeg ugla.

Takođe smo obradili hyper learning – kako postati samostalni učenik i razvijati kreativnost na sistematičan način.

U ovoj sesiji ćemo govoriti o hyperlinkingu.

  • Simbol hyperlinka je simbol mreže (web), i simbolizuje sve te veze i mreže među idejama.

Postoje tri važna aspekta hyperlinkinga:

  1. Pravljenje veza između naizgled nepovezanih stvari

    • Kao na internetu, hyperlink te vodi na sadržaj koji je povezan sa onim što čitaš, ali može biti u potpuno drugačijem kontekstu.

    • Kada naučiš da povezuješ dve na prvi pogled nepovezane ideje, možeš dobiti nove uvide i rešenja.

  2. Prihvatanje tehnologije

    • Živimo u dobu gde je tehnologija svuda oko nas.

    • Neki ljudi i dalje odbijaju tehnologiju ili se ne osećaju komforno sa njom.

    • Primer: deca brzo istražuju računare i pritiskaju dugmad, dok odrasli često brinu šta će se desiti.

    • Cilj je vratiti se u stanje gde se možeš igrati, eksperimentisati i istraživati tehnologiju bez straha.

  3. Razvijanje "hakerskog" mentaliteta

    • To znači postavljati pitanja: Šta je iza ove platforme? Kako ovo funkcioniše?

    • Nije važno da li si programer ili ne, već da stalno učiš nove veštine u tehnološkom prostoru.

    • Bitno je ne misliti o sebi samo kao o nekome ko voli ili ne voli tehnologiju, već razvijati ovu veštinu.

Praktična poenta:

  • Kako da postaneš efikasniji u korišćenju tehnologije?

  • Kako da istražuješ i eksperimentišeš sa novim alatima na način kao mala deca – radoznalo i igrački.

Treći aspekt hyperlinkinga je razumevanje mreža.

  • Svi smo deo različitih mreža:

    • Profesionalnih (radno mesto)

    • Poslovnih (kompanije, industrije)

    • Društvenih (prijatelji, porodica, online zajednice)

  • Ako razumemo kojoj mreži pripadamo i kako da iskoristimo postojeće mreže, možemo postati mnogo efikasniji:

    • Lakše pronalazimo ideje

    • Lakše pronalazimo ljude za razmenu ideja i saradnju

Prvi korak je definisati svoju ličnu mrežu.

Primer autora:

  • Ima LinkedIn profil

  • Facebook profil

  • Twitter

  • Google Plus

  • Stranicu posvećenu hyper thinking-u

  • Cilj je da se pridružiš ovim kanalima i kreiraš sopstveni profil – samo da stekneš prvo iskustvo.

  • Nije bitno koliko često ih koristiš; ovo ne znači da se obavezuješ na nešto trajno.

  • Ovo je proces učenja.

    • Pridruži se mrežama – kurs ima zajednicu ljudi koji prate isti kurs i deo su tima.

    • Postoje različiti kanali na koje se možeš pridružiti.

    • Šta da radiš u tim mrežama:

      • Podeli nešto zanimljivo što si naučio/la iz kursa

      • Postavi pitanje

      • Daj neki predlog ili ideju

      • Podeli svoja zapažanja ili korisne resurse

    Cilj: da postaneš aktivan deo online zajednice, razmenjuješ ideje i učiš kroz interakciju s drugim članovima.

Comments