Glavni ciljevi sprint


 Glavni ciljevi sprint planiranja su:

  1. Product owner predstavlja ažurirani product backlog – pokazuje šta treba da se radi u narednom sprintu.

  2. Razvojni tim bira i razrađuje korisničke priče – odlučuje koje priče mogu biti realizovane u sprintu.

  3. Razvojni tim se obavezuje na sprint backlog – slaže se da će završiti zadatke do kraja sprinta.

Ključne tehnike i saveti:

  • Svi glasovi moraju biti čuti tokom planiranja.

  • Ograničeno vreme: pola dana za dvonedeljni sprint, ceo dan za četvoronedeljni sprint.

  • Izbegavati duge, nejasne diskusije ili konflikte oko arhitekture, politike ili UX filozofija.

  • Dobro pisanje korisničkih priča od strane product owner-a i/ili tima je esencijalno.

  • Planerske igre, posebno Planning Poker, pomažu u proceni story point-ova i postizanju konsenzusa.

Koraci Planning Pokera:

  1. Dogovorite se o skali poena (npr. 1–5 ili modifikovana Fibonačijeva sekvenca).

  2. Kratko diskutujte o priči.

  3. Svaki član tima tiho bira karticu.

  4. Kartice se istovremeno otkrivaju.

  5. Ekstremni glasovi objašnjavaju razloge; glasanje se ponavlja.

  6. Ako je potrebno, uzmite kompromis; potvrdite konsenzus.

Story point-ovi mere relativni trud, složenost i neizvesnost. Postavite baseline story point-ove unutar tima za konzistentnost kroz sprintove.

Zatvaranje sprint planiranja:

  • Pre sastanka, razradite i unapred odaberite priče.

  • Radite kroz priče jednu po jednu koristeći Planning Poker.

  • Osigurajte da se svi članovi tima obavežu da će sprint završiti.

  • Sve nove ideje odmah zabeležite u backlog.

  • Koristite jednostavne i efikasne alate da ne biste ometali tok rada.

  • Prioritizujte sprint backlog zajedno sa product owner-om.

Ovaj proces omogućava brže, inkluzivnije i preciznije sprint planiranje nego tradicionalne metode.

Comments