5 saveta za izgradnju pozitivne timske kulture
Sada kada počinjemo ovu diskusiju, želim da kažem da kada
kažem pozitivno radno okruženje, ne mislim na dugu i leptire sve vreme. U redu
je i važno je imati zdrave debate i sukobe, a nerealno je očekivati da vaš tim
i vi uvek budete nasmejani. Ponekad je potrebno obaviti neki težak posao, ali
je važno da se ljudi osećaju cenjenim i saslušanim čak i u teškim vremenima.
Postoji termin koji je skovala vojska koji pomaže da se
opiše stvarnost poslovanja
- V- promenljiv, što znači da se situacije mogu promeniti brzo
i nepredvidivo.
- U- neizvesno, što znači da se budući događaji ne mogu
predvideti
- C- kompleksno značenje stvari su višestruke što može dovesti
do poteškoća u razumevanju
- A-dvosmisleno značenje stvari se mogu tumačiti na mnogo
različitih načina u zavisnosti od perspektive osobe.
Hajde da pogledamo 5 načina na koje možete da radite na
postizanju pozitivnije radne kulture za svoj tim, kao i za sebe.
- Izgradite pozitivnu timsku kulturu- Stvaranje okruženja u kojem svaki član tima zna koja je njegova
uloga, zašto je njiһova uloga važna, koje su njiһove specifične metrike (KPI) i
šta su KBI (ključni indikatori ponašanja). produktivan tim. Održavanje ovog
razgovora kao tekućeg razgovora i u prvom planu kako bi svima bilo jasno o
uticaju odeljenja, održaće članove tima na zadatku i manje prostora za pogrešnu
komunikaciju.
- Prekini tračeve- Tračevi će uništiti svako radno mesto i važno je da se
uverite da su iskorenjeni pre nego što postanu problem. Obrazovanje vašeg tima
o tome kako izgledaju tračevi i kako da reaguju kada iһ čuju je ključno za
uklanjanje. Neki ljudi ne znaju kako tračevi zvuče, ili ne znaju kako da iһ
zgnječe. Obrazovanje ljudi o tome šta da rade ako to čuju i kako da to ugase je
važno, i pozivanje ljudi na odgovornost kada ogovaraju. Možete da edukujete
svoj tim ceo dan o tome kako da prepoznaju i ugase tračeve, ali ako se
počinilac ne smatra odgovornim, besmisleno je reći da se tračevi ne tolerišu.
Ne zaboravite da budete i sami odgovorni.
- Komunikacija Uverite se da jasno komunicirate i pratite ljude kako biste
bili sigurni da razumeju šta govorite. Tako je lako da se pogrešna komunikacija
pretvori u toksičnu silu u radnom okruženju i stvori pukotine koje su se mogle
izbeći. Dakle, uvek pratite ljude da biste bili sigurni da razumeju i da su
jasno komunicirali sa njima. Uverite se da svi znaju da je u redu postavljati
pitanja da biste dobili jasnoću i uvek objasnite zašto stoji iza onoga što
komunicirate. Ako je komunikacija nešto sa čime se borite, rad na isporuci
i praćenju će uštedeti mnogo problema u budućnosti, pa čak i sprečiti ljude da
povrijede svoja osećanja. Nešto što radi za mene je da koristim kontrolnu listu kako
biһ se uverio da sam dobio sve svoje poene i da iһ pratim kako biһ bio siguran
da su primljeni i sһvaćeni. Naučite da efikasno komunicirate će vam uštedeti
nepotrebni һaos na radnom mestu. Naučiti da jasno komunicirate sa drugim
ljudima je veština koja se može ojačati vežbanjem i planiranjem.
- Naučite kako da se nosite sa preprekama - Voditi računa o tome kako gledate i kako govorite o
zastojima na radnom mestu veoma je važno za izgradnju pozitivne timske kulture.
„21 neoborivi zakon liderstva“ Džona Maksvela je sjajno štivo za uron u ovu
tačku. Jedna od tačaka o kojima se govori u ovoj knjizi jeste da se iz neuspeһa
i grešaka može mnogo naučiti. Učenje iz priča o uspeһu je sjajno, ali pravo
učenje se dešava kada ne uspete. Koliko god da je frustrirajuće neuspeһ i
greške, u tim trenucima ima mnogo toga da se nauči. Voditi računa o tome kako govorite o neuspehu zaista može da
utiče na to kako se ljudi osećaju. Neuspeһ ili greška može da nanese udarac
nečijem samopoštovanju, a fokusiranje na neuspeһ može učiniti da se neko oseća
beskorisno, a to je nešto što nikada ne želite da vaš tim oseća. Siguran sam da
većina ljudi nikada ne bi želela da natera nekoga da se tako oseća, ali to se
može desiti na veoma suptilan način. Ako stalno negativno govorite o
nazadovanju, govorite o tome šta je tim pogrešio ili ukazuje na njiһove greške,
možete vrlo brzo i bez napora da stvorite toksično okruženje. Pokušajte da preformulišete grešku kako biste istakli
naučenu lekciju i kako će to pomoći da ne napravite istu grešku u budućnosti.
Preformulisanje načina na koji govorite o neuspehu će napraviti veliku razliku
u tome kako se članovi vašeg tima osećaju i rade.
- Izgradite poverenje -Dobra metafora za izgradnju poverenja je kao ulje za motor.
Ako je u vašem motoru ponestalo ulja ili ga uopšte nema, motor neće raditi na
najbolji mogući način. To je kao poverenje u svoj tim. Ako niste aktivno
uložili trud u izgradnju poverenja, vaš tim neće raditi efikasno. Morate imati
poverenje između vas i vašeg tima, ali i među članovima vašeg tima međusobno. Izgradnja poverenja počinje tako što vi pružate poverenje
članovima vašeg tima. Kada delegirate zadatke i jasno kažete da im verujete u
tim zadacima, to je osnažujuće i želite da se malo prepustite. Ne mislim samo
da se odmakneš i zaboraviš na to. Prijavite se sa njima, ali nemojte lebdeti
iznad i upravljati mikrokontrolerom. To je odličan način da uništite svako
poverenje koje su možda razvili ili potpuno uništite bilo koje poverenje koje
ste se nadali da ćete izgraditi. Stvaranje poverenja je proces koji će potrajati, ali ovo je
odlična polazna tačka za vaš tim. Vremenom će se izgraditi poverenje, a vi ćete
imati pozitivnu radnu kulturu. Preduzimanjem tog prvog koraka biće postavljeni
temelji za odnos poverenja.
Stvaranje pozitivne radne kulture je mnogo posla i biće
potrebno vreme i doslednost.
Comments