Psihologija licnog razvoja


Šta je psihološko prilagođavanje?

Modelovan je po terminu adaptacije iz biologije.  To se odnosi na napore vrste ili organizma da napravi promene kao odgovor na  okruženje. 


Psihološko prilagođavanje se odnosi na psihološke procese kroz koje se pojedinci  nose sa svakodnevnim zahtevima. Koji su svakodnevni zahtevi? Zato se prilagodjavamo okruzenju? Zasto pravimo promene kao odgovor na okruzenje?  


Dve discipline u psihologiji, psihologija ličnosti i socijalna psihologija, će dati odgovore,  ali ne na sva pitanja,   kako ćete proci kroz psihološko prilagođavanje. Da li je naše ponašanje i prilagodjavanje  određeno ličnim osobinama ili socijalnom okruženju u kome se nalazimo? 

Postoji vise nacina da razumemo i upoznamo sebe.
Kakva si osoba?
Koja je vaša ličnost?
Jesi li ti jednostavan čovek?
Da li ste prijateljski?
Da li ste lijeni? Da li ste otvoreni?
Da li ste glupi?
Da li ste atraktivni?
I dolazi moj omiljeni, da li ste srećna osoba?
Da li si ljuta ptica?
Da li ste ljubomorna osoba?
Da li si ti divna osoba?
Pa ko si ti?

Opisi svog najboljeg prijatelja, jednaon reci.  Ako ga nemas opisi kakav bi on bio.

Kakve izraze i reci koristimo da bi opisali neciju licnost. Postoji najmanje 27000 reci koje koristimo da opisemo licnost. No to je previse opsirno. Uglavnom koristimo 5 kategorija kad opisujemo nekog: 

otvorenost - da li je povucen , il otvoren, glasno prica il je tih
Prijatnost, da li je osoba draga, prijatna il razdrazljiva i agresivna
savesnost - da li je osoba savesna i odgovorna il ne
emocionalna stabilnost- da li ste mirni il neuroticni i anksiozni
otvorenost za nova iskustva, znanja i misli.
Kako sebe da razumem? Ko sam ja? postavi sebi pitanje 20puta? Daj 20 odgovora. Ja sam..ja sam..ja sam...ja sam...ja sam...


Nezavisnost i međuzavisnost
Šta je nezavisno konstruisano?
Uvek je verovanje da ste otkad ste rođeni, vi ste odvojeni od drugih.
Vi ste posebna osoba koja se odvaja od drugih.
I veoma je važno da postanete drugačiji, postanete nezavisni od drugih i otkrivate sebe,saznajte ko ste, saznajte svoje jedinstvene atribute. A vaš dugoročni cilj je postati samopouzdan. Osećati  se lično i imati o svesto  sebi je jako važno. To se ne može definisati niko drugi.Dakle, za nezavisno samo. Znaš ko si. Od kada ste rođeni, vi ste posebna osoba.

Imajte vrlo jasnu ideju o tome ko ste.
A možete imati i druge značajne druge osobe  u svom životu.  Tvoji roditelji, tvoja sestra, kolege,  prijatelje, sazeznike i sl. Možda imaju interakcije sa vama. Međutim, oni nemaju reči o tome ko ste. Dakle, ovako je definisan nezavisni jaz. Veoma solidan. Nije važno sa kim si.
Vaše nezavisno ja sam i dalje ce  ostati isto. A drugi?

Potrebno je kultivisati duhove žrtvovanja malog mene da bih postigao prednosti velikog mene.-kineska poslovica. Rečeno mi je da moraš sam da kontrolišes. Moraš nešto učiniti za veće mene. A kao kineski celog života, nikada nisam pitao gde sam ja veliki? Zar nisam veliki? Zašto sam mali? Znamo samo da postoje različite vrste mene i uradićemo nešto zbog drugih. Šta je međuzavisno ja. Osnovna ideja je da ste rođeni. Snažan osećaj jednog je veoma, veoma važan. Stoga uvek pokušavamo da učinimo nešto u duhu žrtvovanja malog  ja  da postignem veći ja.


Kako sam ja definisan u porodicnim odnosima? Porodicni odnos je porodicni odnos. Kako se obracate svom ocu, sestrama svoje majke braci svog oca, sovoj sestri , bratu... Od kad ste rodjeni vi ste u sredini svih odnosa, vi ste neciji rodjak, necija cerka, sin, mi smo svi izlozeni slojevima odnosa. I oni pokazuju koliko su vam blizu. To je mreza raznoraznih odnosa. Od kad ste rodjeni vi ste ugradjeni u socijalno drustvo, ne  morate da se prijavljujete za clanstvo odmah ga dobijete. Sloj po sloj. 


sta je samo koncept? sta je drustveni odnos? 
dete je rođeno  da bude povezano ili međuzavisno u tom sistemu.
No mi se moramo nauciti decu da budu nezavisni u tom sistemu medjuodnosa da bi bile zdrave osobe.

Šta je nezavisno?
Šta su međusobno zavisne osobe i odnosi?
Da li je nezavisnost nužno dobra ili nam samo treba nezavisnost?
Mogu li koegzistirati?
Je li to dobro za vas?

Šta je to?
Identitet je bitan sa osecaj nezavisnosti.
međuzavisni odnosi donose socijalno  samopouzdanjePobedimo zajedno.
Ne samo ja, već samo uz podršku porodice, podrška sela, podrška nacije
što želim. 

Morate zavisiti od toga kako se definišete, ponašajte se, budite sami.
Za međuzavisno ja, ne možete samo da gledate u svoje sopstveno ja.
Ne možete biti sebični, ne možete biti egoisticni.

Kulture koje podržavaju nezavisnost samo uključuju više individualističkih kultura, Zapadni svet. 

Fleksibilnost
izgleda da ćete biti ili nezavisni ili međusobno zavisni.
Ali kako je u stvarnom životu?
To je ono što mnogi ljudi postavljaju.
Mogu li i oboje?
nezavisnost i medjuzavisnost.
Mogu li koegzistirati?

Sada istraživanje je pokazuju da možete stvarno imati i oboje,
i zaista, to opisuje vaš nivo fleksibilnosti.
Kada ste na međuzavisnijem mestu, pokušavate biti više međuzavisni, jer to odgovara kulturnom idealu i vi ćete se diviti drugim ljudima.
Kada ste u zapadnom svetu ili individualističkoj kulturi, možete pokazati svoje nezavisno ja.
I zašto?
Prihvatljivo je, i to se trazi.

Ja kad  opisujem osobu,  osoba moze biti  nezavisna  koja može raditi sama, izvrsna, blah, blah, blah, blah, blah. I može biti fleksibilan timski igrač, sto je dobro,  raditi i saradjivati sa drugim ljudima.
Za mene idealno je da imaš malo oboje.
I zavisno od situacije, možete pokazati i jedno i drugo na pravom mestu.