VESTINE I KOMPETENCIJE

veština i kompetencije IZVOR

  1. kognitivna fleksibilnost-To je veoma važna osobina prilagodljivog rezonovanja o svetu u kojem se nalazimo, ali na način da istovremeno promišljamo iz ugla dva ili više koncepata dajući im podjednaku važnost i ne dovodeći ih do opozita i eliminacije.
  2. Pregovaranje-to je veština koja spada u grupu tzv. mekih veština zaposlenog. U takvim odnosima trguje se različitim interesima i uticajima, a proces usaglašavanja win-win pozicije danas i ubuduće određuje pregovaračke uloge.
  3. Uslužnost orijentisana ka kupcu - Intuitivnost, interakcija sa drugim ljudima, širenje uticaja, i dalje presudno dolaze od čoveka, a ne kompjutera i predviđanja kažu da će tako i ostati.  Ceo postprodajni odnos takođe je postavljen kao UX (user experience) – prema potrebama kupca ili korisnika. Na ovo se nadovezuje proces kreiranja novih proizvoda/usluga, tako da je odnos sa klijentom obeležje osnovnog ciklusa života proizvoda.  
  4. Rasuđivanje i donošenje odluka-Rasuđivanje znači umeće razumevanja podataka sa ciljem donošenja odluke. 
  5. Emocionalna inteligencija-razumeti zašto se neko ponaša baš tako i kako uskladiti emocionalne reakcije i ponašanja različitih stilova, ostaje zadatak za zaposlenog
  6. koordinacija sa drugima-Koordinacija se ovde razumeva kao usklađivanje ponašanja u interakciji sa članovima tima
  7. upravljanje ljudima-Motivisati druge, voditi timove, biti podržavajući menadžer, aktivno raditi na razvoju zaposlenog i slične osobine i veštine liderstva.
  8. Kreativnost-Ovde se ne misli na umetničku kreativnost, tj. na proizvodnju sadržaja umetničkim umećem, već na prvom mestu na kreativno mišljenje koje će na nov način objedinjavati i spajati naizgled teško spojiva svojstva stvari, procesa, ideje, inovacije, veštine, i na nov način kombinovati atribute proizvoda i usluga.
  9. kritičko mišljenje-Kritičko mišljenje jeste analitičko mišljenje koje je usmereno na pronalaženje slabosti poslovnog sistema radi njihovog odlučnog prevazilaženja. 
  10. rešavanje kompleksnih problema-rešavanje kompleksnih problema podrazumeva pronicljivost, inovativnost, analitičko-sintetičke procese rasuđivanja, metodološku kombinatoriku i transfer znanja iz mnogih oblasti, sve povezano sa iskustvom u industriji i poznavanje njenih trendova razvoja i ograničenja u datom vremenskom ciklusu.