5 kreativnih i prakticnih koraka za pocetak ili razvoj posla
1. Sta je ono sto stvarno zelim?
Ko bi bili tvoji klijenti? Sta bi bilo na tvome web sajtu , blogu i kako bi on izgledao?
Gde bi zeleo da se tvoj rad prodaje?
Preduzmi akciji odmah sad: zapisi barem 20 ideja za tvoj posao i i nacini listu od barem 20 mesta gde bi to moglo da se prodaje. Ovo je dobra vezba da se razvija fokus.
Preduzmi akciji odmah sad: zapisi barem 20 ideja za tvoj posao i i nacini listu od barem 20 mesta gde bi to moglo da se prodaje. Ovo je dobra vezba da se razvija fokus.
2. Zasto zelis da imas svoj sopstveni biznis ?
Razlozi mogu biti mali, prakticni do velikih ideja.
Akcija: zapisi najmanje 15 razloga zasto zelis da zapocnes il vodis svoj mali biznis.
Prve stavke ces napisati lako, no one sledece ce kod tebe otkriti stvaru motivaciju, tvoje najdublje zelje i strahove.
Prve stavke ces napisati lako, no one sledece ce kod tebe otkriti stvaru motivaciju, tvoje najdublje zelje i strahove.
Na svako od 15 ZASTO pitanja, postavi dodatna , ZASTO JE TO TOLIKO VAZNO ZA MENE. I ponavljaj to pitanje sebi stalno dok ne dodjes do svog stvarnog odogovora.
Mozda ce tvoj odgovor biti - Zato sto me to cini ponosnom i zadovoljnom...
3. Napravi plan, korake od velike ideje do to-do izvodljivih koraka
Kad imamo dugorocan cilj, jaku motivaciju odrzavamo prakticnim sada i ovde ciljevima.
Akcija: Razmisli sta bi voleo da ostvaris do kraja ove godine do 31.12.2107.
Zapisi specifican cilj i nek postane SMART. Znaci, sta je bas ono sto hoces stvarno, stavis brojke i vremenski okvir.
Kad si odlucio sta ti je cilj, i zapisao ga, napisi 5 akcija koje ces preduzeti, koliko ce ti za svaku biti potrebno vremena, sta je krajnji rok, koliko ce te kostati, sta si spreman da ulozis, i ko ti moze pomoci. Razmisljanje na ovaj nacin , sa vise detalja cini da tvoje akcije bude realnije i ostvarivije.
4. Napravi ogranizaciju vremena za svoj biznis i stavi u rokovnik
Uvek predvidi vise vremena za svaku akciju , da imas lufta i slobodnog vremena, cesto se ispostavi da je potrebno mnogo vise vremena da se nesto obavi, nego sto nam se to cini u pocetku. Nije lose ni imati vremensku rezervu.
Za svaku akciju , predviti sta treba da uradis, za koje vreme, kad je krajnji rok, koje resurse imas, koliko ce da kosta, i ko moze da ti pomogne.
Svako veliku akciju , posao podeli na manje delove, i odredi prioritete. Sta prvo , sta moze da se radi paralelno , sta ide posle, sta ne zavisi od predhodnih aktivnosti, a sta zavisi. Kolika je vremenska rezerva i kad je krajnji rok. Budi fleksibilan i radi svaki dan.
Planer ce tipomoci da sagledas koliko vremena ti je potrebno za svaku aktivnost i koliko vremena imas. Kad je krajnji rok, kad pocinjes i sta je potrebno da se uradi danas.
Da li mozes sve da uradis sto je planirano, za danas ili nije. Zato pravi rezerve vremena. Utvrdi kad nesto moras da zapocnes, kad za zavrsis, i predvidi rezerve vremena.
Napravi gantogram i mrezni plan aktivnosti.
Znaci napravili smo plan, nasli vreme da se on ostvari i samo uradi planirnu aktivnost.
5. Preduzmi odgvornost
Kako mozes svoj biznis da ubacis na trziste, u svoj rokovnik ubaci i stvarni zivot. Tvoj stvarni zivot cini te da budes fokusiran i realan. Znaci realan zivot ce ti dati fokus za rad, odredice cenu tog rada i proizvoda , usluge, i uticace na marketing i drustvene mreze. Slobodno koristi Facebook page za promociju i za prvi feedback.
Posmatraj kako to sve ide, sta je realni feedback, koje su reakcije i kompimenti koje dobijas za svoj rad, i kako ide prodaja. Uci iz toga sta dalje da radis. Istrazi trziste, no najvaznije je da pricas sa svojim potencijalnim klijetom, istrazi kakve su im potrebe, i ucini da tvoj prozivod usluga te potrebe, probleme resi.
http://www.molliemakes.com/category/school/